Witryna www.jaskinia-almonis.pl wykorzystuje cookies. Ok, rozumiem. Więcej informacji.

Jaskinia Solna Almonis, Warszawa

gg
Jaskinia Solna | Galeria | Masaże i zabiegi | Cennik  | Kontakt  | Promocje | Sklep | Joga, Zdrowy kręgosłup, Pilates | Gimnastyka dla Seniora | Grota Solna Grafik


Joga w Jaskini Solnej Almonis
dla dorosłych i dzieci


Wg. Ravi Javalgekar, światowej sławy specjalisty w dziedzinie ayurvedy, jogi i seksuologii, "Joga nie jest jakąś szczególną dziedziną nauki, lecz nauką samego ludzkiego życia! Praktyki jogi nie są tylko samymi fizycznymi ćwiczeniami, ale doprowadzają ciało i umysł do perfekcji...".

Jest wiele odmian jogi, Joga Iyengara, Joga Ashtanga, Kundalini joga, Acrojoga, Joga śmiechu, Joga Medytacyjna itd. Różnią się pewnymi elementami, ale ich istotą są asany i pranajama czyli ćwiczenia oddechowe.

W Jaskini Solnej Almonis oferujemy Tobie kilka rodzajów jogi:
Hatha joga wg Iyengara - najpopularniejsza forma ćwiczeń jogi, gdzie uczysz się pracy z ciałem poprzez różnego rodzaju pozycje asany wprowadzane po kolei. Korzystasz z przyrządów jak klocki, paski, bolstery.
Asany zaczyna się od pozycji stojących, które prócz pozytywnych działań zdrowotnych, przede wszystkim pozwalają odczuć fizyczną i psychologiczną stabilność.Po opanowaniu podstawowych pozycji stojących, stopniowo wprowadza się następne grupy asan: siady, skłony do przodu, skręty, pozycje odwrócone, wygięcia do tyłu, pozycje brzuszne. Po ugruntowaniu  asan, można zacząć wprowadzać praktyki pranajamy (ćwiczeń i kontroli oddechu). 
Joga Ashtanga - opierająca się na dynamicznej sekwencji ćwiczeń - asan, przede wszystkim jest to praca tylko z ciałem bez żadnych pomocy. Pozycje pogrupowane są według określonej kolejności i pozwalają w zdyscyplinowany sposób płynnie przechodzić od jednej do drugiej asany. Praktyce towarzyszy pranajama, koncentracja na oddechu, na wzroku i wewnętrzne zaciski. Efektem ćwiczeń tej jogi jest poprawa kondycji fizycznej, elastyczność ciała i oczyszczenie z toksyn.
Joga Medytacyjna - zawiera asany i techniki oddechowe stosowane w hatha jodze. Ćwiczymy w wolniejszym tempie zwracając szczególną uwagę na oddech i bycie tu i teraz. Joga przeplatana jest metodami medytacji, uważności, technikami relaksacyjnymi oraz medytacją mindfulness. Przeznaczona dla każdego.

Zapraszamy więc na zajęcia jogi w jaskini solnej.
Połączenie obydwu terapii daje niesamowite efekty.


Poniżej przytaczaj najczęściej zadawane pytania dotyczące jogi i odpowiedzi na nie:
 
Co to jest joga?
Słowo „joga” z sanskryckiego znaczy: scalać, jednoczyć i w takim rozumieniu joga stanowi próbę świadomego zespolenia cielesnej, intelektualnej oraz duchowej sfery życia człowieka.
 
Czy joga jest religią?
Nie joga nie jest religią. Jogę mogą praktykować wszystkich wyznań, o ile własna religia im tego nie zabrania.
 
Jakie korzyści płyną z regularnej praktyki jogi?
Niezliczone. Przytaczając tylko niektóre:
  w sferze fizycznej: poprawa ogólnego stanu zdrowia i odporności,
     poprawa sylwetki, zwiększenie gibkości i wzmocnienie mięsni i stabilizacji stawów
  sferze psychicznej: wzrost samooceny i pewności siebie, znaczna poprawa
     koncentracji oraz pamięci, umiejętne radzenie sobie z codziennym stresem,
     ogólne odprężenie i wyciszenie.
 
Dlaczego nie należy ćwiczyć w obuwiu lub samych skarpetach?
Wszelkie okrycia stóp ograniczają ich ruchomość oraz zaburzają czucie receptywne podłoża w pozycjach stojących i w związku z tym są nie zalecane do praktyki jogi.
 
Czy można ćwiczyć jogę tuż po posiłku? 
Absolutnie nie. Asany należy praktykować o pustym żołądku, zwykle 2-4 godziny po posiłku (w zależności od jego obfitości). Niektóre pozycje (skręty, skłony do przodu, pozycje wzmacniające mięśnie brzucha)  wywołują znaczny ucisk na przewód pokarmowy, w związku z czym spożycie posiłku tuż przed zajęciami może spowodować duży dyskomfort i często uniemożliwić „wejście w pozycję".
 
Czy można ćwiczyć jogę podczas miesiączki?
Tak, jeżeli miesiączka przebiega bez powikłań (ostre bóle głowy, bóle brzucha). Należy jednak unikać pozycji odwróconych i wzmacniających brzuch oraz długiego trwania w pozycjach i energetyzujących ćwiczeń oddechowych.

Czy można ćwiczyć jogę podczas ciąży?
Tak, pamiętamy tylko aby rozpocząć ćwiczenia dopiero od drugiego trymestru. Dzięki ćwiczeniom łatwiej przetrwasz ciążę, lepiej poradzisz sobie z bólem podczas porodu, a potem szybciej dojdziesz do siebie. Jeżeli twoja ciąża przebiega bez zakłóceń, to niezbyt forsowna, ale systematyczna gimnastyka sprawi, że poczujesz się lepiej, a twoje ciało dobrze przygotuje się do wysiłku związanego z porodem.
Możesz pływać, jeździć na rowerze stacjonarnym, ćwiczyć callanetics dla ciężarnych, spacerować. Jednak najlepsza dla ciebie będzie joga, dzięki której twoje ciało się rozluźni. Głęboko oddychając, uwolnisz napięcie, a gimnastykując się, wzmocnisz mięśnie, uelastycznisz kręgosłup i rozciągniesz miednicę. Poprawisz funkcjonowanie całego organizmu. Nauczysz się właściwych ruchów, głębokiego oddychania i sposobów relaksowania się. Staniesz się także odporniejsza na zmęczenie i stres, nabierzesz siły i wiary w siebie.
Przed rozpoczęciem ćwiczeń skonsultuj się ze swoim lekarzem i dostarcz do ośrodka ćwiczeń zaświadczenie o braku przeciwwskazań.
 
Czy chory kręgosłup jest przeciwwskazaniem do jogi?
W większości przypadków nie. Jednak schorzenia kręgosłupa mogę mieć różną postać i stopień zaawansowania zmian dlatego możliwość praktyki jogi należy skonsultować z lekarzem prowadzącym lub fizjoterapeutą. Jeżeli schorzenie nie powoduje chronicznych promieniujących bólów kręgosłupa, zaburzeń czucia w kończynach, uścisku podczas oddechu, a jest wynikiem przetrwałej wadliwej postawy, joga może okazać się nieocenioną pomocą.

 
Szczegóły dotyczące terminów oraz cen uzyskacie Państwo pod naszymi numerami telefonów:
692 45 23 31
, lub pisząc na adres:
info@almonis.pl
 
Zajęcia jogi w Jaskini Almonis prowadzi
Aneta Nowakowska

Aktualny grafik zajęć znajduje się w zakładce po prawej stronie.

Ceny pojedynczych seansów i karnetów znajdują się w cenniku zajęć jogi
Joga dla dzieci w wieku 4-8 latJoga dla dzieci w jaskini solnej almonis

Na chwilę obecną wstrzymane!

Joga jest doskonałą formą aktywności dla dzieci. Wszechstronne działanie tej metody przynosi wiele korzyści w rozwoju fizycznym dziecka.
Główne z nich to:
- nabywanie sprawności i gibkości
- ogólne wzmacnianie całego ciała
- umiejętność koncentracji
- ćwiczenie koordynacji ruchowej

Zajęcia w soboty o godzinie 10:00.
Czas trwania 50 min

Więcej na temat jogi dla dzieci w jaskini solnej
tutaj >>


Zgłoszenia przyjmujemy telefonicznie i emailowo:
kontakt>>

Jedna z naszych klientek tak wypowiada się o zajęciach jogi:

Od miesiąca uczęszczam do groty solnej na zajęcia jogi. Nastrojowy
klimat jaki towarzyszy ćwiczeniom wykonywanym w grocie solnej jest
wprost nie do opisania. To cudownie relaksujące miejsce...pozwala
zapomnieć o wszystkich troskach i napięciach jakie towarzyszą nam
przez cały dzień. Z powodu złej budowy zatok nosa od lat cierpię na
bóle głowy i oczu spowodowane zatykaniem się zatok.
Odkąd uczęszczam na seanse do jaskini solnej, ból doskwiera mi już
dużo rzadziej - a to dopiero pierwszy
miesiąc:)
Sabina W.Siwy - studentka
więcej opinii naszych klientów znajdziesz tutaj >>
news


2018-01-10
Ćwiczenia w grocie solnej to nieporównywalne z niczym zajęcia wzmacniające Twoje ciało jak i Twoje płuca i ogólną odporność! Takie doświadczenia tylko w Jaskini Solnej Almonis na Tarchominie.

alt='zajecia'
2018-01-10
Mega Rabaty! Otrzymaj 15% rabatu na wybrany karnet z oferty promocyjnej!
2018-01-10
W te dwa piękne dni zapraszamy na seanse w grocie solnej w promocyjnych cenach
2018-01-10
Specjalna oferta! Zima w Mieście z Jaskinią Solną Almonis
2016-12-23
Ćwiczenia w grocie solnej to nieporównywalne z niczym zajęcia wzmacniające Twoje ciało jak i Twoje płuca i ogólną odporność! Takie doświadczenia tylko w Jaskini Solnej Almonis na Tarchominie.

alt='zajecia'
jaskinia


Jaskinia Solna | Galeria | Masaże i zabiegi | Cennik  | Kontakt  | Promocje | Sklep | Joga, Zdrowy kręgosłup, Pilates | Gimnastyka dla Seniora | Grota Solna Grafik copyright © 2007 almonis.pl All Rights Reserved